donderdag 19 maart 2009

starting a blog/ een nieuwe blog

Because I want as many people to take part in this blog and share their ideas with me on the topics this blog is about, this blog will be in english as well as dutch as far as i can manage that. for the english text please scroll down a bit further.

Deze blog zal voor zover dat lukt en ik daar tijd voor heb in het engels en nederlands zijn zodat zoveel mogelijk mensen mee kunnen denken en lezen. Ik zal steeds in het Nederlands beginnen maar heb je zin de engelse tekst te lezen, scroll dan iets verder naar beneden



Deze blog gaat over mijn afstuderen, exhibities ontwerpen, interacties ontwerpen, en museums nu en de toekomst. Mijn afstudeeropdracht in het kort;

-ontwerp de interactie voor de bovenste verdieping van een lokaal museum-

Gedurende de laatste drie dagen, ofwel de eerste drie dagen van mijn afstuderen kwam ik erachter dat de discussie over hoe museums het beste te ontwerpen zijn, wat de toekomst van museums is, wlke technieken hierbij een rol gaan spelen, wat er mis is aan huidige museums en zo verder een bijzonder levendige mondiale discussie is. Deze blog gaat daar aan bijdragen, maar nodigt ook alle mensen veel dichter bij huis uit om deel te nemen aan deze discussie. Op deze blog zal ik mijn voortgang bijhouden en mijn ideeen en visies op het ontwerpen van interactieve exhibities. Het lijkt mij dat deze discussie alleen maar interesanter wordt als meer mensen meedoen. Zo kunnen ook direct betrokkenen en iedereen die verder geinterreseerd is, alles volgen en reageren (hoop ik).
Vandaar, hoewel t niet echt iets voor mij is, bij deze dan toch een blog.



This blog will deal with my graduation project, designing exhibitions, designing interactions, museums now and museums of the future. My graduation assignment (very) briefly:

-Design the interaction for the top floor of a local museum-

During the past three days, the first three days of my project in fact, I discovered the discussion on museum design, museum future and museum exhibitions to be a global one and a very lively one above all. With this blog im going to join in with this discussion, but I also want to invite those much closer to home, that are perhaps directly effected by my project to join in and share their ideas and thoughts on my work. I will try to keep track of my progress here and my thoughts and please react to them if you have anything to add. So though its not really my thing (or perhaps so I thought) here is my blog anyways.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten